Zainteresowania naukowe: socjologia, nauki o komunikowaniu i mediach, metodologia nauk społecznych, analiza dyskursu, studia celebryckie, analiza ramowa
t.olczyk@uw.edu.pl
Stopień, imię nazwisko (rok urodzenia):
dr Tomasz Olczyk (ur. 1977)
Absolwent:
Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW.
Uzyskane stopnie:
- magister, praca p.t. „Teatr wyborczy – autoprezentacja i perswazja w telewizyjnej reklamie politycznej”, 2001, promotor prof. dr hab. Hanna Świda-Ziemba, recenzja: dr Ewa Gniazdowska
- doktor nauk społecznych, praca p.t. „Wirtualny obraz świata w telewizyjnej reklamie politycznej”, 2007, promotor: prof. dr hab. Hanna Świda Ziemba, recenzenci: prof. dr hab. Aldona Jawłowska, prof. dr hab. Wojciech Burszta
Uprawiane dyscypliny i subdyscypliny:
socjologia, nauki o komunikowaniu i mediach, metodologia nauk społecznych, analiza dyskursu, studia celebryckie, analiza ramowa
Prowadzone zajęcia:
Teorie zróżnicowania społecznego, Komputerowa analiza danych jakościowych, Tworzenie prezentacji (Uniwersytet Otwarty), Analiza dyskursu i narracji medialnych. Aspekty psychologiczne, komunikacyjne i polityczne (WDIB)
Publikacje: -> link do PBN
Pasje i hobby pozanaukowe:
science-fiction, kultura popularna, historia, wizualizacja danych, psychologia
Wzorce osobowe:
Hanna Świda-Ziemba, Hans Rosling, Sean Maguire, Sheldon Cooper